lunduniversity.lu.se

LUWater

Lund University

Denna sida på svenska This page in English

ForskarFredag - 28:e September!

2018-08-26

ForskarFredag är en del av europeiska Researchers´night och samordnas av Vetenskap & Allmänhet. ForskarFredag genomförs på över 300 olika platser runt om i Europa sista fredagen i September, varje år. I år genomförs ForskarFredag 28-30 september och vi på Vattenhallen Science Center erbjuder spännande och intressanta möten med Lunds Universitets forskare från olika fakulteter. ForskarFredag på Vattenhallen bjuder på miniföreläsningar, Science Slam med Jennifer Löfgreen som moderator och forskarspelet Expedition Mundus på ett populärvetenskapligt och glädjefyllt sätt.

Meddela eventuellt deltagande i Science Slam samt vilka tider och dagar du har möjlighet att medverka. Vi bjuder alla deltagande forskare på lunch under fredagen, ange eventuella matpreferenser.

Även i år samarbetar vi med Åsa Grunning som genomför Forskar Grand Prix. Vinnaren i Vattenhallens Science Slam går vidare till regionsfinalen.

Temat för i år är: Kulturarv

Page Manager: